CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, July 18, 2009

Udang + Vitamin C = RACUN

~::Assalamualaikum wbt::~


saya adalah seorang penggemar makanan laut terutamanya Udang.. saya sangat suke udang..xkesahlah udang tu dimasak macam mana pon asalkan namanya udang saya mesti makan..udang adalah kegemaran saya..cam karangan darjah 1 je..huhu


oleh kerana saya ni penggemar Udang, saya ingin berkongsi 1 artikel yang saya dapat dari emel seorang kawan..selepas ini saya kena berhati-hati supaya tidak mengambil Vitamin C selepas memakan udang..emel ni cam belit2 je ayat dia..


selamat membaca!


Udang+vitamin C = Racun


Hati-hati!!!
Udang + Vitamin C = Racun! Cerita di bawah ini perlu diberitahukan kepada keluarga, dan semua teman atau orang yang anda sayangi... Peristiwa ini terjadi di Taiwan, ada seorang wanita meninggal mendadak dengan lima pancaindera keluar darah, setelah diselidiki ternyata wanita ini meninggal bukan kerana bunuh diri atau dibunuh melainkan tetapi kerana keracunan makanan.


Wanita ini kebiasaannya minum Vitamin C setiap hari, ini tidak masalah, masalahnya kerana malam itu wanita banyak makan udang, sebenarnya cuma makan udang saja tidak masalah, keluarganya juga banyak makan udang malam itu dan tidak ada yg meninggal.


Pada dasarnya udang mengandung Arsenic Pentoxide (As2O5) , berhubung habis makan udang wanita itu minum Vitamin C , dan terjadilah reaksi kimia di dalam perut membuat As3O5 berubah menjadi Arsenic Trioxide(As2O3) yang sangat beracun , mengakibatkan hati, jantung, ginjal,pembuluh darah rusak, usus keluar darah, pembuluh darah melebar hingga wanita itu meninggal dengan kelima panca indera keluar darah.


Jadi hati-hati, habis banyak makan udang, jangan minum Vitamin C pada satu masa yang sama.


Thank you.

cedapnya

0 comments: