CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 19, 2009

Master or PhD??

~::Assalamualaikum wbt::~

Kebelakangan ini bebanan kerja amatlah banyak.. dengan result PL yang perlu di analisis, walaupon masih belum selesai untuk di uji keseluruhan sampel..huhu... oleh kerana aku ni di kira 'orang luar' maka, penggunaan alat PL sangat lah terhad..hanya hari2 tertentu sahaja.. nasib baiklah dapat Asst. Science Officer yang sangat memahami...sama ada beliau betul2 memahami ataupon kerana DRAS yang merupakan 'bos' kepada beliau aku tidak berapa pasti... maka, kuasa kroni digunakan sepenuhnya...

hanya sehari iaitu setiap Jumaat petang adalah masa yang di peruntukkan utk aku menggunakan alat PL itu...xpelah Jumaat pon asalkan ada daripada tiada langsung..

aku juga di amanahkan oleh my sis-in-law utk menyediakan proposal PhD beliau... so, masa2 aku juga perlu dibahagikan sebaik mungkin utk meneliti journals dan memahami penyelidikan yang bakal beliau terokai nanti.. alahai, kadang2 aku rase aku ni buat full time Master of Science, dan part time PhD in business plak..huhu

sangat hebat rasenya kalo aku bleh menguruskan kedua2nya sekali... jangan jadi 'yang di kejar tak dapat, yang di kendong berciciran' udah ler... ape2 pon 'misi' harus diteruskan...

'misi' ape cik Imah oi??'-hati aku bertanya
-misi untuk menurunkan berat badan ke tahap ideal la...-mulut aku menjawab

'ko dah tekad ke belum?'-hati aku bertanya lagi
-erm..aku rase dah tekad...InsyaAllah aku cuba sedaya upaya..-mulut aku menjawab lagi sambil senyum2 :-)

'oklah, aku doakan ko berjaya dengan misi ko tu..'-hati aku
-tima kasih. doakan aku ye..-mulut aku

0 comments: