CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, December 10, 2009

dah nak expired

~::Assalamualaikum wbt::~

tadi tgk AA..rupanya dah nak expired aku nye lesen...13 February 2010...
dah sama ngn tarikh majlis aku je tu... kena renew awal2..takut delay cam AA adik aku 9w2OIC..huhu

renew je keje nya... QSO x pernah skali pon..masuk jalur?? ape ntah lg..haha
xpe, aku sekadar yl yang memeriahkan komuniti radio amatur...
sebab x ramai yl yang minat nak amik RAE..
aku ni kira terawal or camana?? kalangan family kira aku yg paling awal la dari sepupu2 sepapat. aku lulus RAE biler ek?? akhir dis 2006 ke dis 2007 ek??lupe lak..

ingat lagi masa tuh g pwtc ngn CEO dan OIC..kebetulan CEO ade seminar kat situ..so, OIC la temankan aku pada hari tu. nak amik RAE punya pasal...masa tu pompuan x silap aku 5 orang je...mestilah masa tu aku yang paling muda..sbb masih budak2 kan...

masa tgh exam, beberapa orang staff MCMC yg mengiringi sape ntah, datang kat tempat aku check aku nye IC takut x cukup umur..siap tanya aku boleh jwb ke x...address dlm IC tertera Pasir Puteh, Kelate...siap ckp jauh lg..sempat borak ngan aku lg tuh..tanya mcm2...antara yg aku ingat "do u prefer read the ques in English or Malay?"
aku jawablah "both"...
ye la kan soklan dwi bahasa..kalo x paham English, belek la Bahasa.. aku kuar awal masa tu...sejam awal rasenya...sbb dh busan dan ngantuk...seb baik lulus...bukan susah pon soklan2 dia masa tu..

aku pon x pernah masuk kelas..baca je notes rules n regulations yang CEO downloads.ingat sket2 je masa tu..pastu jwb ikut logik akal aku sendiri..kuikui..

bab2 pengiraan plak basic je...ingat rumus sudah..x susah la..ala, simple Fizik je..mungkin sbb aku minat sbb tu jadi mudah...callsign aku pon 9W2PHY... PHY tu stand for PHYSICS...haha
poyo jer...plat kete je x sempat nak booked..kalo dah keje masa tuh konfem aku dah booked PHY 203/232... 203 tu code course Bachelor Science (h0ns) Physics... 232 tu hofcos la my bestday..


Registers Under The Communications And Multimedia Act 1998
Register of Apparatus Assignments
Amateur Radio Station

#. Assignment HolderCallsignAssignment NoExpiry Date

1. HAZIMAH BINTI HARUN 9W2PHY 01422980-000SU/122007 13th February 2010


.
.
.
.

p/s: melayang2 duitku

2 comments:

mazru said...

bila la dapat qso dgn yl sorang nih yek..hehehe renew jgn tak renew

::9W2PHY:: \(^_')/ said...

haha...selagi xde handy/rig mmg x QSO la jawabnya..kui kui kui