CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, December 12, 2008

Pengorbanan..

~::Assalamualaikum wbt::~

Sempena hari raye korban aritu, aku berkesempatan balik ke kg menemui bonda n ayahanda tercinta..setelah beberapa lama aku terlalu homesick merindui mereka akhirnya aku pulang juga ke kampung..wah, sgt best..

raye?? aku dok umah aje..x g beraye memane pon..adela wat majlis Aqiqah anak buah aku..so, masak memasak je la ape yg patut.. mak n kak sa wat juga Qurban 1 bahagian sorang..lagi 1 bahagian utk Aqiqah..jadinya 3 bhgn la sumenya..

aku lum mampu lagi utk wat Qurban memandangkan aku masih menuntut ilmu..dari segi kewangan masih lum mencukupi..tp aku dah korbankan gaji aku yg beberapa bulan keje utk membayar yuran pengajian utk semester 2.walaupon terpaksa juga di topup oleh Abe Jan beberapa ratus..agak byk ratus jgk la..ape2 pon TQ to Abe Jan. x termampu dah nk balas ape pengorbanan yg di curahkan..skrg tgh sengket giler, cash di tgn harap2 cukup sehingga ujung bulan ni..dlm bank sume dah tinggal minimum. wat story sedeh plak kat sini..
tu la, mak nk kasi duit jual mahal...huhu...

masa kat kg beberapa hari sempena raye aji, aku korbankan masa aku utk baca sebuah buku. aku kan suke menggeledah bilik2 org..ms geledah bilik adik aku yg mcm stor n sarang 'cik siti' tu, aku terjumpa sebuah buku tajuknya "Falsafah MIM". ceh, aku bc buku falsafah..buku ni di tulis oleh Vice Cancellor UiTM . Dato' Seri Prof. Dr. Ibrahim Abu Shah.

Bagus buku ni. Pasal orang Melayu. MIM tu sendiri maksudnya Membina Minda Melayu. Aku kan orang Melayu, belajar plak di universiti utk Melayu..aku rase aku kena baca. jadinya aku korbankan sikit masa aku utk abiskan baca buku ni. bagus adik aku beli buku ni..haha..tapi katanya dia di wajibkan beli masa Modul.. x kesahlah wajib beli ke x, janji aku dapat bace..
kalo korang pon nk bace leh cari kat kedai..rasenya ade kot kat pasaran..

ni la cover bukunya



"MEMBACA JAMBATAN ILMU"

1 comments:

Anonymous said...

Das Bettelarmband existiert als thomas sabo online Schmuckstück bereits seit Jahrzehnten. sabo schmuck Ursprünglich wurde es getragen, um sich von nahestehenden thomas sabo charm Menschen Anhänger „zusammenzubetteln“ und dadurch ein Schmuckstück zu besitzen, thomas sabo glaube liebe hoffnung das eine ganz persönliche Geschichte erzählen konnte. Nicht selten wurde es weiter vererbt thomas sabo und immer wieder in jeder Generation mit neuen Anhängern erweitert. thomas szabo Auch heute noch ist das Bettelarmband ein sehr beliebtes Accessoire. thomas sabo armbänder Und auch heute noch verbirgt es oftmals schmuck thomas sabo ketten Geschichten in sich, die eine ganz persönliche Bedeutung für seinen Träger bzw. seine Trägerin haben. Die einzelnen thomas sabo onlineshop Anhänger, die man an das Bettelarmband anbringen kann, können ganz unterschiedlichen Ursprungs sein. Einige thomas sabo ohrschmuck kauft man sich vielleicht selbst, andere lässt man sich von lieben Mitmenschen schenken und verbindet so mit dem Anhänger immer eine schöne Erinnerung.