CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 6, 2010

Cupboard is Gerobok~~

~::Assalamualaikum wbt::~


almari

beberapa bulan yg lalu, baru ku tahu almari (gambar di atas) adalah ciptaan ayah kesayangan aku..umurku skrg sudah mencecah 25 tahun..aku percaya umur almari ini lebih tua dari umur aku..

aku ingatkan mak aku beli kat kedai perabot...knp aku kata begitu?? sbb aku tgk rumah makngoh aku depan umah serta jiran2 aku juga memiliki almari yang designnya lebih kurang sama dengan almari di atas...tp, setelah di beri penjelasan terperinci dari mak aku rupanya ayah aku sendiri yang membuatnya..pada masa itu, byk tempahan di terima. x cukup tangan utk membuatnya..maklumlah ayahku seorang diri..menurut mak aku, pada masa tu ayah aku jual almari tu dgn harga rm250...cukup murah ok..kalo banding ngn masa skrg la..

kalo ayah aku bikin almari ni pada tahun 80-an, aku rase ni design terbaik pada tahun itu..
sgt kemas tau..sampai skrg masih teguh..masih elok, kayunya juga tidak reput.cuma cermin di bahagian bawah saje sudah hancur berkecai...tp boleh di ganti...

agaknya, kalo ayah aku masih bergiat aktif membuat perabot, tentunya sekarang sudah memiliki beberapa kilang dan kedai perabot di seluruh Malaysia..(agaknya la)
tapi sayang, ayah aku tidak menggunakan kemahiran yang ada itu...tp, sesungguhnya ayah aku seorang yang serba boleh..bersemangat kental dan gagah perkasa...

Luv U ayah!!

5 comments:

tunbegia said...

kasih emak membawa kesyurga, kasih ayah takdok tolok bandingnya, ;-)

salamm,

::9W2PHY:: \(^_')/ said...

btol tu tb...
semoga tun jadi bapa yg mithali...amiin

salam kembali

miiRaLeEs said...

dulu2 perabot sume solid wood..skang, plywood..kejapppp aje dah roboh..huhhuhu

MIMIZUZUHAHA said...

tahniah ayah ko!
tapi kan ayah aku pun suka tukang2 nih..dia ada buat kusi panjang la. yg tak tahan dulu kecik2 dia leh buat katil besi gantung..gile kuat katil tu gantung kat dinding.

::9W2PHY:: \(^_')/ said...

miiralees: btol2..dahla guna plywood yg x berkualiti...berhabuk sume baju..

mimizuzuhaha:wah, lg hebat ayah cik mimi...kalo skrg dinding kayu, pasti terkopek dinding tu sbb katil besi lg kukuh..