CLICK HERE

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak2 Syurgaku

Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Happy Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 14, 2008

Program Silaturrahim pelajar Postgrade FSG dan pelajar PPS SMK Jengka 2

~::9W2PHY::~

12 November 2008
Seramai 32 pelajar siswazah dan 3 pensyarah pengiring telah terlibat dlm menjayakan Program Silaturrahim selama 2 hari bertempat di SMK Jengka 2. Kami bertolak dr uitm Shah Alam pd pukul 9am. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 4 jam utk sampai di SMK Jengka 2. Dalam pukul 1.10pm kami tiba di sana. kami di sambut oleh pelajar2 PPS (Pusat Pembelajaran Sains). After lunch, kami check in kat hostel bebudak..Alhamdulillah hostel sgt selesa.

perjalanan yg dikelilingi pokok2 sawit

Tepat kul 2pm kami di beri taklimat oleh Tn.Haji Rusli bin Musa (PK 1) berkenaan PPS di bilik kuliah. Menurut cikgu Rusli, sgt susah utk mendidik pelajar2 PPS ni sebabnya mereka di kategorikan sebagai budak2 gred C..so, disiplin pon gred C. Pelajar2 PPS ni di pilih berdasarkan peperiksaan PMR yg mendpt sekurang2nya gred C dlm subjek Matematik, Sains, Bahasa Inggeris. Ini merupakan peluang kedua kepada pelajar2 utk mendpt pendidikan dlm bidang Sains di peringkat SPM.

Setelah sejam bersoal jawab dgn cikgu Rusli, kami meneruskan agenda bergerak ke dewan besar SMK Jengka 2. Aktiviti pertama "ice breaking". Memang susah jgk la nk pecahkan kepala hotak bebudak ni..huhu.but , we tried our best. pelajar2 di bahagikan kepada 15 group mengikut jenis gula2 yg kami edarkan. Setiap kumpulan mempunyai 6-8 orang pelajar. Aku dan Yaya di amanahkan utk menjaga group ke sembilan. Kebetulan gula2 group kami nama CLOUD 9, jadi pelajar2 menamakan group kami sbg CLOUD 9.

Seperti biasa, sesi memperkenalkan diri yg sume orang x brp suka termasuk aku. Group aku ade 4 pelajar pompuan, 2 pelajar laki. Mereka dari kelas 4 Alfa dan 4 Beta. Menurut cikgu Rusli, student Alfa dan Beta adalah pelajar kelas pertama dan kedua. Mereka di beri sebiji telur, dan dikehendaki mengcorakkan kulit telur mengikut kreativiti sendiri. Moto dan logo kumpulan juga perlu di sediakan. Pada mlmnya, sesi pembentangan logo, moto dan trademark masing2.

mewarna telur

pembentangan logo kumpulan 8
pembentangan logo kumpulan 10

pembentangan logo kumpulan 9

sedang memikirkan logo dan moto

13 November 2008

Kul 8am aktiviti di mulakan dengan senamrobik. intructor oleh Yaya. lepas habis senamrobik dan poco-poco, aktiviti 'explorace science' di mulakan. aku dan Aziati di amanahkan utk jaga checkpoint ke 8. aktiviti checkpoint kami "API BOLEH MELOMPAT?". best.. hanya 1 kumpulan sahaja yg tau teknik utk menyalakan api lilin tanpa api menyentuh sumbu lilin. credit to dis group. 1 kumpulan lg hanya kebetulan. dan yg lain2 x tau camana caranya. penerangan yg hebat oleh Mc.Ti and Aku terpaksa di terangkan kepada pelajar2 PPS ini. Nak Tau Bagaimana?? Request r kat aku..nnti aku explain.hehe

menyalakan api lilin

tutup dik, jgn x tutup

persembahkan trademark kumpulan kami

nyalakan dik

pada petangnya, sesi pembahagian hadiah kepada para pemenang. kumpulan sembilan
(CLOUD 9) menang game explorace science. dapat hamper..kul 5 majlis tamat dan sesi bergmbr. itu saje utk kali ini. hope 2 meet them again next time.


kakak2 fasi yg poyo..from left: Huda, Mas, Me and Xeed

adik2 PPS

CLOUD 9

CLOUD 9 menang explorace science..penerima hadiah name Osman

berdiri, from left: Aliaa', Datul, Yaya, Me, Aidil and Feti
duduk, from left: Osman and Hasib

tag nama yg menjadi rebutan budak2 group aku. tinggal kenangan..

0 comments: